Technologia CAN
EMES GPS / Technologia CAN

Technologia CAN
Stosowana w Terminalach S8.3/S8.5

Moduł umożliwia odczyt informacji logistycznych z magistrali CAN pojazdu

Informacje podstawowe

  • Obsługa ponad 750 modeli pojazdów osobowych, ciężarowych, dostawczych oraz maszyn
  • Opcjonalna możliwość podłączenia pod magistralę K-Line (D8) w celu czytania statusów tachografu oraz numeru kart kierowców (na wyłączonej stacyjce również!)
  • Zaawansowany ECODRIVING z możliwością dedykowanej konfiguracji pod wybrany pojazd
  • PLUG&PLAY – moduł zawiera specjalne algorytmy, które gwarantują poprawność dostępnych parametrów. Zaraz po zainstalowaniu urządzenie jest gotowe do pracy!
  • AUTOSYNC – automatyczna synchronizacja – po zainstalowaniu, urządzenie automatycznie odnajduje model pojazdu, do którego jest podłączone (100% skuteczności). Moduł nie wymaga żadnej konfiguracji po zainstalowaniu
  • CAN1939 & J1708 & FMS… – aby obsługiwać tak szeroką listę pojazdów zintegrowane zostały dodatkowe protokoły umożliwiające odczyt parametrów takich jak J1708/1587 czy FMS
  • Gwarancja odczytu dostępnych parametrów opisanych na liście obsługiwanych pojazdów
  • Precyzyjna informacja o dostępnych parametrach oraz indywidualny schemat montażowy dla każdego modelu pojazdu
  • CAN UNIFICATION – oznacza, że wszystkie dane przesyłane są w tych samych jednostkach
  • Zdalna aktualizacja (przez Terminal GPRS S8) oraz pełna konfiguracja
  • Moduł CAN (szyna CAN) wewnętrznie zintegrowany w obudowie Terminala GPRS S8
  • Odczyt danych z Renault oraz Volvo przy użyciu zintegrowanej wewnętrznie magistrali J1708 (nie wymaga podłączenia żadnych dodatkowych akcesoriów)
  • Impulsowy – skalibrowany odczyt dystansu oraz zużycia paliwa tam gdzie niedostępna jest wartość całkowita
  • Moduł zapamiętuje oraz dostarcza zsumowane wartości (przebieg z zegarów, zużycie paliwa, przyśpieszenia, hamowania, czas pracy silnika oraz inne) rewolucjonizuje to czas, potrzebny na wygenerowanie raportów w aplikacji klienta
  • Zdalna diagnostyka problemów odczytu danych z CAN. Możliwość dodawania nieobsługiwanych parametrów przy użyciu serwera diagnostycznego

Odczytywane parametry logistyczne

  • Stacyjka, stan pracy silnika
  • Łączny przebieg pojazdu odczytywany z zegarów
  • Obroty silnika, prędkość pojazdu
  • Poziom paliwa
  • Łączne zużycie paliwa, łączne zużycie paliwa na postoju
  • Nacisk na pedał gazu
  • Łączny czas jazdy, łączny czas postojów na włączonym silniku
  • Łączny czas pracy silnika (motogodziny)
  • Temperatura silnika, oleju oraz płynu chłodniczego
  • Zasięg pojazdu (ilość km do przejechania na pozostałym paliwe)
  • Chwilowe zużycie paliwa
  • Dane z tachografu (podłączenie przez CAN): tryb pracy dwóch kierowców, numery kart dwóch kierowców, limit czasu pracy kierowców
  • Informacja o przekroczonych limitach
  • Nacisk na osie (4 osie) oraz całkowita masa pojazdu
  • Wykorzystanie momentu obrotowego silnika, prędkość obrotowa silnika
  • Moduł zlicza gwałtowne przyśpieszenia i hamowania przy użyciu zaawansowanych algorytmów (użytkownik ma możliwość konfiguracji parametrów, dostosowując zdarzenie do danego modelu pojazdu)
  • Przekroczenie obrotów silnika (zdarzenie)
  • Czas jazdy na przekroczonej prędkości (czas)
  • Czas jazdy na przekroczonych obrotach (czas)
  • Czas jazdy na przekroczonym nacisku na pedał gazu (czas)
  • Poziom AdBlue
  • Numer VIN pojazdu
  • Numer rejestracyjny pojazdu
  • Odczyt dodatkowych informacji dla pojazdów elektrycznych (poziom naładowania, ładowanie pojazdu)

Odczyt informacji o kontrolkach w pojeździe:

czujnik pasa bezpieczeństwa kierowcy | stan kontrolki rezerwy paliwa | stan klimatyzacji | ogrzewanie postojowe Webasto | pedał hamulca (wciśnięty, niewciśnięty) | zaświecenie światła „stop” pedał sprzęgła | hamulec ręczny – zwolniony, zaciągnięty (zaświecona kontrolka) | stan tempomatu | wsteczny bieg – wyłączony, włączony (świecą światła cofania) | światła postojowe | światła mijania światła długie | przednie światła przeciwmgłowe | tylne światła przeciwmgłowe | niski poziom płynu hamulcowego | niski poziom płynu chłodniczego | kontrolka ładowania akumulatora | kontrolka układu hamulcowego (zgłoszenie błędu układu hamulcowego) | kontrolka ciśnienia oleju | kontrolka temperatury silnika | kontrolka układu ABS | kontrolka układu ESP | kontrolka usterki silnika („check engine”) kontrolka poduszek powietrznych | kontrolka wezwania do serwisu | kontrolka poziomu oleju | zapięcie pasa bezpieczeństwa (zgaszenie kontrolki) | odpięcie pasa bezpieczeństwa (zapalenie kontrolki) drzwi zamknięte | drzwi otwarte | bagażnik zamknięty | bagażnik otwarty | pokrywa silnika zamknięta | pokrywa silnika otwarta | blokada skrzyni wyładowczej | skrzynia wyładowcza zablokowana skrzynia wyładowcza odblokowana (gotowość do otworzenia) | zamek centralny otwarty | zamek centralny zamknięty | samochód zamknięty pilotem | samochód nie został zamknięty za pomocą pilota stan alarmu fabrycznego: alarm fabryczny nieuzbrojony | załączanie alarmu fabrycznego | alarm fabryczny czuwa | alarm fabryczny wyzwolony

Przetestuj EMES GPS za darmo!